Қазақша IT контент неге соншалық маңызды немесе Дивандық аналитика
Басымда жүрген шашыраңқы ойды осы жерде жинаймын деп үміттенемін… ©
Тағы бір жұмыс аптасы бітіп, еркін ойлаудың уақтысы туды. Жақсы бір белсенділікпен басталған codeo.kz сайтындағы белсенділік сөніп бара жатқанын көріп жүрмін. Оған дәлел соңғы кезде жарияланған мақалалар саны. Неге бұлай болғанын түсінбедім, ойымнан көп нәрсе өтті. Біз қазақша жақсы ресурс жасамақшы едік қой, неге бұлай басталмай жатып сөніп жатырмыз? Кейін тағы бір ой келді, мүмкін біз әлі қазақша ресурстың маңызын түсінбеген шығармыз? Сонда да өзімнен бір батылдық тауып кішкентай болса да серпін беретіндей осы мақаланы жаздым.
Қалай ойлайсыздар, жаңадан енді өсіп келе жатқан қазақ баласы IT өңіріне қалай ене алады?
Бірінші саты ол — мектеп. Қазақ мектептерінде бағдарламалық тілден Pascal, QBasic, одан басқа тілдер қарастырылады деп ойламаймын. Негізінде pascal-ға менің көзқарасым өте жақсы, бірақ келісіңіздер, оның қазіргі заманауи тілдерге ұқсастығы аздау. Менің айтып тұрғаным ол объектілі бағытталған бағдарламалау және т.б. Заманауи тілдерге ruby, java, python, c#, c++ тілдерін жатқызуға болады. Жарайды ол олимпиадаға қатысқан болсын, математикалық есептерді мықты шешсін. Бірақ… қазіргі кезде it әлемнің талаптары мүлдем бөлек. Демек көптеген қазақ жігіттері мектеп бітіру кезінде бір қадам артта болады.
Екінші саты ол — университет (колледж, институт). Көптеген жастар it-ге шынайы осы сатыда енеді. Өйткені мектептен айырмашылығы бұл мекемелерде үлкен база болады, сонымен қатар, мамандар да. Бұл жақсы, бірақ бір «бірақ» дейтін жері бар. Бұл кезеңде көптеген қазақ жастарында тілге байланысты қиындықтар шығады, олар: қазақша ресурстар аз (кейде мүлдем жоқ), қазақша оқулықтар да (өз басым көрмедім), бар ресурстар өте ескі және қазіргі кезде маңызы жоқ. Сондықтан, барлық ресурстарды орысша іздеуге тура келеді, кейде ағылшынша да. Тілді білу соншалық маңызды болып, қазақ тілі керек емес секілді болып қалады. Бұл өте маңызды, өйткені өз тіліңнің маңызын жоғалтқандай сезіну, ол өте жаман, көбірек басқа тілде сөйлей бастайсың, басқа тілді білуге көп мотивация пайда болады.
Үшінші саты — жұмыс. Бұл кезде қазақ тілі тек қана сөйлесу құралы болып қалады деуге де болады. Бұл сөзге дауласуға болады, өйткені қазақ тілін төмендетіп жатқан секілді боламыз. Бірақ, шындыққа тіке қарайық, қазақ тілінің бұл саладағы деңгейі өте төмен деуге болады. Мүмкін, басқа жерлерде олай емес те шығар. Әрине, қазақша контентпен айналысатын компанияларда қазақ тілі маңызды, бірақ, тағы қай жерде? Жұмыс процесстері орыс тілінде, құжаттар орыс тілінде. Бұны бірден өзгерту ол аңыз секілді. Өйткені оған ұзақ уақыт керек.
Сонымен, ең басты сұрақ «Не істеуге болады?». Нақты жауапты ешкім айта алмаса керек, бірақ менің өзім үшін жауабым ол «тек әрекет жасау керек». Бастағы «пайдасы жоқ», «кімге керек», «бәрібір ештеңе шықпайды» деген пікірлерді алып тастау керек. Олар біздің басымыздағы психикалық тежегіштер. Онда "қалай әрекет жасаймыз?" деген сұрақ туындайды. Жауап белгілі "қазақша ресурстарды көбейту керек". Ойша елестетіп көріңіз, қазақ баласы жоғарыдағы үш сатыны қазақша ресурстар өте көп болғанда қалай өтер еді? Сондықтан, қазақша көбірек контент жариялауға тырысу керек, басыңда бар нәрсемен әлеммен бөліс, қазір бағаланбаса кейін бағаланады. Мұнда тағы бір психикалық тежегіш бар. Мен бірнеше адамнан келесідей сөзді естідім «мен мақала жазатындай тәжірибем жоқ» басқаша айтқанда, мен әлі жаспын. Достар, ертеңгі күнді ойлайтын біздер, уақыт соншалық жылдам ол біздің өсіп тәжірибелі болуымызды күтіп тұрмайды. Қайтаға қалған әлеммен оймен бөлісіп, басқа адамдардың пікірін білу қажет. Бір жағынан мен қазір өте тәжірибелі қазақ тілді бағдарламалаушыны білмейі екенмін. Сондықтан, жауапкершілік біздің мойнымызда. Әйтеуір біреу бастауы керек қой дұрыс па? Осы бір үлкен ағыстағы кішкентай бір орныңызды түсініп оның маңызын аңғара білу керек.
Бір нәрсені ойда сақтау керек "Қазақ тілді мәліметтер өте маңызды". Бұл тілдің тағы бір тіреуі болады. Қазақ тілде жұмыс істейтін компаниялар көбейсе одан да жақсы (мен тек it саласын қарастырып жатырмын).
Тоқсан ауыз сөздің тобықтай түйіні
Достар, қазақша мақалалар, оқу құралдарын, ғылыми жұмыстарды жариялаңыздар. Пайда алуды емес, басқаларға пайда беруді ойлайық. Мектептерде лекциялар жүргізіп, жастарды жаңа технологиялармен таныстырудан ұялмаңыздар. Үйірмелер ашыңыздар, қазақ тілді бағдарламалайтын топтар қаншалық көп болса, соншалық жақсы. Бір бірімізді қатты сынға алайық, қазақша ресурстарды көбейтейік. Еркін ойлармен алмасайық, дөрекілікті шетке алып тастап, шынайы маңызы бар ақылдармен алмасайық. Бір жұдырық болып түйілу керек.
Аналитика қайда?
Мұнда мен көпке топырақ шашу әдісін қолдандым. Сондықтан да бұл «дивандық аналитика», мен ешқандай шынайы мәлімет келтірген жоқпын, тек өзім кездескен және өзім байқап жүрген жайттар.
Пікірлер жазыңыздар, мақалаға қарсы аргументтер келтіріңіздер, белсенді болыңыздар! Әрбір айтылған сынды қуанышпен қарсы аламын, өйткені сынға алған адамдар қаншалық көп болса, қазақ тіліне деген жаны ашитын адамдар соншалық көп.
-
+4
Ия толықтай келісемін. Мектеп табалдырығынан аттаған соң, алғаш жөн сілтеп, бағыт ұсынатын ол — мектеп қабырғасы. Бірақ оны тежейтін біршама факторлар бар.
Өкінішке орай мен өмірлік тәжрибемде біраз жағдайларды көріп жатырмын. Оның бір мысалы ана-ана.
Республткалық олимпиадада математикадан орын алып жүрген жас баланың ата-атасы компьютерде отыруына қарсы. Өз көзіммен көрдім сондай ата-ананы. Көзің ауырады деп баласын компьютерден шектеп жатыр. Болашақта ол баладан мықты программист шығатын шығар, бірақ баланың қызығушылығын шектеуде.
Екінші жағдай ол мұғалімдер. Қазіргі кезде ауылда информатика пәні мұғалімінің орнына физика, математика пәнінің мұғалімі сабақ беріп жатыр. Отырғызып қойып сонау Windows 98 ге арнайы жазылған кітаптағы ақпаратты көшіртіп қояды. Интернеттен ақпаратты ала сал, интернетте ақпарат бар деп оқытады. Бірақ ол интернет арнайы ақпарат сақтайтын орын, онда өзің ақпарат салмасаң, дайын толып тұрған ақпарат жоқ деп оқытқызбайды. Осындай секілді факторлар көптеп тізіп айтып отыра беруге болады. Бірақ бұл шешім емес. Басқа жақтарын қарастырған жөн секілді.
Қазақтар қос тілді жақсы меңгерген. Яғни қазіргі таңда менің ойымша 80-90 пайыз қазақтар орын тілін аса бір жетік білмесе де, ақпаратты тұтынуға болатындай дәрежеде біледі. Бұл дегеніміз тек қазақша контентті тұрынбай орысша контентті де тұтына алады. Осы кезде қазақша ақпарат болмаса, орысша ақпаратты іздеп тұтына береді. Ал Экономикада қолданатындай сұраныс бер жерде, ұсыныс пайда болады. Сұраныс жоқ болса, ұсыныс та жоқ. Қазіргі кезде осындай біл сала бойынша бағытталған қазақша контентке сұраныс бар деп айта алмаймын. Қазақ тілі қатты айтқанда бытовой язык деңгейінен шыға алмай жатыр. Оны мойындау керек. Бірақ қол қусырып жылаған баланың әңгімесін айтпай, еңбек ету керек. Бүгін болмаса ертең сұраныс пайда болады. Бәрі уақыт еншісінде.
Ал енді өзіме келетін болсақ. Қазақтың баласы болсам да, қазақша осындай ойы жинақы мәтін жазып, өз ойымды емін еркін жеткізе алмаймын. Яғни жалпыға ортақ түсінікті мақала жазуым өте қиын. Өзгелер былай тұрсын, өзім жазғанымды өзім түсінбей қаламын. Оның бір себебі кітап оқымағандығым деп білемін. Қазір кітап оқиын десем де, мүлдем болмайды. Кітап мен үшін еме екен. Сондықтан жазбаларым шатасып, бір ой басында, басқа ойға кетіп қалып, бастапқы ойды соңында бітіріп жатамын :)
Менде ниет болды болашақта программист болсам екен деп. Өкінішке орай олай болмай шықты. Себебі 1 курс оқып жүргенде қарапайым Паскаль тілінде бағдарлама құра алмағанымда, болды менен программист шықпайды деп қойдым. Менімен бірге бір жылы түскен группаласым болды. Өмірі компьютерде отырмай, алғаш студент болғанда компьютерге отырды. Бірақ бәрімізді басып озып, қазіргі таңда өте жақсы программист болып шыға келді. Себебі оның ойлау қабілеті басқаша еді. Сондықтан адамның да санасына бермесе қиын екен. Қазіргі таңда досым бір универдің документ оборот бағдарламасын жазып жатыр. Қазір оған қарап отырып қуанасың.
Сондықтан адамның икемі болмаса қанша кітап оқысын, көрсетсін миында алгоритмін құра алмас ақиын.
Менің де аса бір асып бара жатқан білімім жоқ. Сол өз тәжрибемде көрген, SEO туралы жазбаларды жандандырмақ ниеттемін. Енді сол ойлап отырмын, жазба жазғанда алдымен қағазға жазатын тақырыбымның жоспарын сызып аламын.
1.
2.
3. Қортынды дегендей. Осылай жазып көрейін :) Мүмкін түсінікті, қызықты жазба жазып үйреніп қалармын. Рахмет.
Мектеп жастары дейміз, шынын айтайын, үлкендердің өзінен көпшілігі «программист, тестер, проект менеджер, аналитик» деген сияқты мамандықтарды бір-бірінен ажырата бермейді. Олар үшін бұл салада істейтіндердің барлығы хакерлер :).
Тіл — құрал ғана. Сіздің бірнеше тіл білгеніңіз — қолыңызда бірнеше құрал бар дегені, ал оларды жақсы білсеңіз, демек ол тілдің мүмкіндігін пайдалану барысында барынша молынан пайда көресіз дегені екен. Алайда, ол тілдің қолданыс аясы, ғылыми-зерттеу салаларындағы ресурсы жеткіліксіз болса, әрине белгілі бір кедергі пайда болуына себеп екені түсінікті.
Қай тілді ортада болсаңыз да, өсіңіз, жетіліңіз, нәтиже шығарыңыз. Пайдалы мәліметті басқамен бөлісу, адамгершілік. Адамгершілігіңіз — ұлтыңызға арналсын дегеннен басқа айтар жоқ.
www.9v.kz әлеуметтік сұрақ жауаптар желісі.